Rynek – Schronisko Pod Muflonem – Zdrój

Schronisko znajduje się na zboczach Ptasiej Góry w Górach Bystrzyckich na wysokości ok 700 m.n.p.m. Przy schronisku znajduje się punkt widokowy na dusznickie obniżenie, a na horyzoncie Góry Stołowe i … Karkonosze. W ładne dni z punktu można podziwiać Śnieżkę – najwyższy szczyt Sudetów. O Schronisku możecie poczytać tutaj.

Wycieczkę proponujemy rozpocząć od strony ulicy Wiejskiej. Drogą asfaltową dojdziemy do ogródków działkowych gdzie można „zaliczyć” także zwiedzenie Pustelnika znajdującego się na wzniesieniu po lewej stronie. Mijając Pustelnik będziemy piąć się do góry a podczas tego podejścia warto oglądać się za plecy i podziwiać coraz lepsze panoramy Dusznik. Gdy dojdziemy już do przełamania (okolice pensjonatu Góralski Dwór) droga skręci w prawo. Zaczną się pojawiać widoki na drugą stronę świata – część wschodnią i południową Ziemi Kłodzkiej. Zobaczymy między innymi Góry Bardzkie, Złote i Bystrzyckie.

Dalej będziemy szli szlakiem żółtym (i niebieskim), skręcimy do lasu. Przy granicy jeszcze można skorzystać z miejsca na odpoczynek – ławeczki i stół. Uwaga! To miejsce nie jest oficjalnym miejscem na ognisko co oznacza, że nie wolno tutaj go rozpalać. Dalej ścieżką leśną dojdziemy już do schroniska.

Powrót żółtym szlakiem – cały czas ostro w dół leśną ścieżką. Ciekawostką jest znajdujące się tuż przy szlaku (w górnej jego części) pozostałości przedwojennego naturalnego toru saneczkowego. Przechodząc przez drewniany mostek – znajdujemy się właśnie dokładnie nad torem.

Żółty szlak prowadzi nas na ulicę Górską i część zdrojową miasta.